Bruins is klaar voor de aangifte inkomstenbelasting 2016

- februari 2017 - 

Of u nu wel of geen “uitnodiging” hebt ontvangen om aangifte te doen, natuurlijk kunt u ook dit jaar bij ons terecht. Bij deze een paar tips en andere mededelingen.

Checklist
Op onze website is net als eerdere jaren een checklist opgenomen. Binnen 5 minuten weet u wat u moet verzamelen. Hebt u daarover vragen dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen, ook kunnen wij het samen met u tijdens een afspraak doornemen.

Weet u (misschien na gebruik van onze checklist) zeker dat u alles verzameld hebt, dan kunt u natuurlijk een afspraak maken, maar ook kunt u de overzichten (of kopieën daarvan) bij ons inleveren (dat mag ook digitaal). We kunnen het dan op kantoor verwerken en bij vragen contact met u opnemen. Het is dan wel belangrijk dat wij u goed kunnen bereiken: zorg dat u de meest recente telefoonnummers en mailadressen hebt doorgegeven.

Informatie van de belastingdienst
Inmiddels krijgen we voor het overgrote deel van onze klanten digitale kopieën van aanslagen inkomstenbelasting. Met ingang van dit jaar gaan wij ook standaard informatie over toeslagen aanvragen, ook als u daar nu mogelijk niet voor in aanmerking komt. Zeker in deze overgangsperiode ontvangen wij op dat punt graag de informatie van u.

Ook gaan we nu voor alle klanten de zogenaamde “vooringevulde aangifte” aanvragen. Ook daar stuurt de belastingdienst u, na ons verzoek, een bevestigingsbrief voor. Let u op dat daar (net als bij toeslagen) een code in staat die wij nodig zijn? De code heeft een beperkte geldigheidsduur. Op deze plaats staat meer informatie

Wanneer inleveren?
Net als vorig jaar is de algemene inleverdatum 1 mei. Ook daar kunt u uitstel voor krijgen. Lukt het u niet voor 1 mei alle gegevens te verzamelen of hebt u zelf geen haast met het inleveren van de aangifte, dan kunnen wij hiervoor uitstel vragen. Wij zijn dan wel een ondertekende “opdracht-machtiging” nodig. Deze kunt u van onze website downloaden maar ze kan ook ingevuld worden bij ons op kantoor. Als u eerder aangifte bij ons hebt laten doen is dat voldoende. Komt u voor het eerst bij ons dan hebben wij daar graag vooraf contact over.

Waarom voor 1 april inleveren in plaats van 1 mei? Wie voor 1 april inlevert krijgt voor 1 juli bericht, maar wie later inlevert moet ook binnen drie maanden bericht krijgen. Dus zo groot is dat verschil niet. Wel is het zo, wie na 1 juli bericht krijgt én moet betalen, dat daarover ook belastingrente wordt berekend.

Digitaal
Steeds meer informatie komt online. Zoals de toeslagen maar ook jaaropgaven van loon, uitkering en bank etc. Het kan dan ook helpen dat u deze informatie digitaal bij de hand hebt, zowel bij u thuis als bij ons op kantoor. In het laatste geval kunt u voor internetverbinding met uw smartphone of tablet gebruik maken van ons draadloos netwerk. Ook is het mogelijk via ons computersysteem in te loggen op bijvoorbeeld mail, UWV, uitzendbureau of bank.

Andere zaken
Wij verzorgen aangiften inkomstenbelasting maar ook andere administratieve en fiscale zaken kunnen wij u bij helpen. Zo valt rond deze tijd de aanslag onroerendzaakbelasting voor woningeigenaren in de bus. U kunt hier eenvoudig zelf bezwaar tegen maken maar als brieven schrijven niet uw hobby is, neemt u dan gerust contact met ons op. Een andere voorbeeld is het aanvragen van een vergoeding voor zorgkosten bij de gemeente. Meer informatie over dat laatste onderwerp vindt u elders op de site.


Nieuws

Bezoek en postadres:

Het Hoekje 24
7913 BC Hollandscheveld
Tel: 0528-34 35 59
Fax: 084-228 95 22
adviesno@spambruinsadministratie.nl
KvK-nummer: 04083751